Kit celule fotovoltaice 1KW

Solutie ieftina de creare a 1Kw de panouri solare


Bun gasit din nou.Astazi am sa va prezint o solutie foarte ieftina de a realiza mai multe panouri solare,toate insumand in total 1Kw(1000 w).

Iata despre ce este vorba.Stim cu totii cam ce preturi sunt la panourile solare daca vrem sa le cumparam de la firmele romanesti.Preturile sunt cam in jurul sumei de 700-800 RON pentru un panou policristalin(nici macar monocristalin) de 150 w,iar ce depaseste 200 w deja preturile pe panou sar de 1 000 RON.

Aceste preturi sunt enorm de mari mai ales daca vrei sa faci un sistem de 1 000 w.Dar unele firme mai fac si un discount destul de maricel daca achizitionam de la ei o cantitate mai mare de panouri.Dar cum noi oamenii de rand nu avem puterea financiara de a cumpara mari cantitati de panouri fotovoltaice,vom trebui sa cumparam 2,3 sau poate 5 maxim.La atatea panouri discountul va fi foarte mic.

 

Fiecare dintre noi s-ar descurca de minune chiar si cu doua astfel de panouri.Doar cu 2 panouri putem produce curent(energie verde) destul incat factura de la compania dumneavoastra de distributie sa vina cu sume cat mai apropiate de zero.Deci cu doua panouri fotovoltaice care scot cate 150 w bucata ar fi suficient pentru o cabanuta mai mica pentru a deveni autonoma.Dar aceste 2 panouri ar costa in jurul sumei de 1 500-2 000 de RON.

Pentru o casa normala,pentru a deveni autonomi,ar fi necesar panouri care insumate ajungla 1 000 w(1Kw).Nici nu vreau sa ma gandesc la ce sume se ajung,numai la panouri ma refer.

Iata si varianta care v-o propun eu.Dupa multe cautari am gasit un kit complet de fotocelule de 1 Kw cu tot ce va trebuie.Contine banda de interconectare a celulelor fotovoltaice(banda dintre celule),banda care unesc doua randuri de celule solare(busbar),un marker cu flux pentru decapare si diodele care se pun la iesirea din panou pentru ca noaptea curentul din baterie sa nu se intoarca in panou si sa o descarce.

Kit celule fotovoltaice 1KW

Kit celule fotovoltaice 1KW

Iata deci ca in acest kit sunt destule celule fotovoltaice pentru a face 1000 w.

Si iata si cateva specificatii a unei fotocelule:

  • Dimensiunea: 152/152 mm
  • Voltaj: 0.5 V
  • Amperaj: 8 A
  • Putere: 4 w

Deci din cateva calcule reese ca:

  • Un panou care scoate 18 V contine 36 de fotocelule    0.5 X 36=18
  • 36 celule X 4 w=144 w pe panou care scoate 8 amperi
  • 1 000 w/144=6.94 ,deci vor iesi 7 panouri solare
  • 36 X7=252 ,vor fi cel putin 252 de celule fotovoltaice in acel kit.

Dar mai interesant este faptul ca pretul este foarte acceptabil.Acest kit se afla in America si costa 250 de dolari iar transportul 75 de dolari.Deci iesi la un pret putin peste 1 000 RON cu tot cu transport.E stiut faptul,si daca nu stiati pana acum veti afla cu aceasta ocazie,ca pentru toate produsele care vin din comunitatea europeana nu se platesc taxe vamale,iar cele care vin din afara comunitatii se percepe o taxa de 20% din valoarea produsului.

Deci chiar si cu aceasta taxa de 20%,care inseamna ca la 1 000RON vom plati 200 RON,tot iesim mult mai ieftin decat ce e la noi pe piata.Ajungem undeva pana in 1 500 RON.Nu ne mai ramane de facut decat munca noastra pentru a realiza acele panouri.

Acest chit il puteti gasi aici.

EDIT- Imi pare rau dar nu mai este valabil anuntul. Poti alege varianta unor panouri solare noi dar la un pret decent si o calitate super. Nu uita ca garantia uneori face toti banii. 

 

   P.P.S. Vrei sa mai vezi si alta metoda de a construi ieftin un sistem de panouri solare? Intra pe aceasta pagina si vezi alt proiect pe care il poti face chiar tu foarte simplu.

Sper ca v-a placut si sunteti interesat de acest subiect.Daca aveti neclaritati,vreti sa comentati ceva sau aveti nevoie de ajutor ori aveti de pus o intrebare,va astept cu comentarii si va voi raspunde in cel mai scurt timp.

Va multumesc pentru timpul acordat.


82 Comments

  • dan ghenade

    Reply Reply 04/01/2014

    Sant dispus sa investesc pentru 2kw panouri 3000 lei in afara de panouri ce alte costuri mai sant si cum sa fac daca nu consum totul pot sa dau surplusul in retea si ce comporta asta? va multumesc…

    • lucas

      Reply Reply 06/01/2014

      Pai inafara de panouri mai trebuie sa cumperi modul de incarcare,cateva baterii(de preferinta cele cu gel ca rezista mai mult),invertor de tensiune de la 12/24V la 220V asta in mare.Daca nu consumi toata cantitatea de energie produsa de panourile dumneavoastra o puteti vinde,doar ca trebuie sa vorbiti cu distribuitorul de energie din zona si ei va spun cum trebuie sa procedati.Costurile depind de ceea ce doriti sa alimentati.

  • dan ghenade

    Reply Reply 08/01/2014

    Multumesc mult pentru raspuns si va rog sa-mi spuneti cum pot efectiv sa cumpar acest kit ca eu cu engleza mai subtire…

    • lucas

      Reply Reply 09/01/2014

      Puteti oricand utiliza Google Translate.Exista multe motoare de traducere online sau deschideti pagina cu Google Chrome si ii dati sa traduca toata pagina. Succes.

  • gaby

    Reply Reply 14/02/2014

    ar fii foarte util un link….de unde se pot cumpara

    • gaby

      Reply Reply 14/02/2014

      linkul acela nu mai este valabil

    • lucas

      Reply Reply 14/02/2014

      E normal să nu mai fie valabil pentru că s-a vândut acel chit(chituri),dar criteriile de căutare tot aceleași rămân. Deci căutați după „1 Kw 6×6 „.

  • gaby

    Reply Reply 14/02/2014

    si ar mai fii nevoie de unde pot sau cum caut folia de se pune pe spatele celulelor?? varianta cu rasina siliconica e prea scumpa 😀

  • cristi

    Reply Reply 16/02/2014

    salut. am urmarit cu interes toate filmuletete despre panouri pe care le-ai postat pe youtube. multumesc pt postari, sunt foarte interesante si am invatat multe chesti care nu le stiam. ai ramas „dator” sa ne arati cum arata panoul tau la gata, cum ai montat dioda. as vrea sa construiesc si eu o instalatie formata din doua panouri (deci de 24v), in general am inteles cam despre ce e vorba, nu stiu insa ce fel de sticla sa folosesc (uni spuneau ca e mai buna sticla securizata) si cum se capsuleaza celulele intre 2 foi de sticla. la 2 panouri inseamna cam 36V, imi va trebui un regulator de 24V, nu? multumesc inca odata!

  • Cata Urcan

    Reply Reply 25/02/2014

    Salut!!! Mai sti cumva alte site-uri pe langa ebay.com…. pe ebay toate kit-urile care scot 1kw sunt la licitatie. Multumesc si astept raspunsul tau 🙂

    • lucas

      Reply Reply 09/03/2014

      Poți căuta pe site-uri de cumpărături online.Iar pe ebay.com.uk mai încearcă

  • ciprian

    Reply Reply 03/03/2014

    salut,ma poate ajuta si pe mine cineva cu un numar de contact sau alceva ca sa achizitionez celule fotovoltaice???nu stiu engleza de loc si vad ca anuntul ala din link este expirat…va multumesc

  • ioan marinca

    Reply Reply 09/03/2014

    am cumparat un sistem votofoltaic de 1000 W cu montaj inclus pentru o stana de capre de la firma Fascyno Impex SRL din Baia Mare la incredibilul pret de 20 600 de roni.dupa ce am achitat bani mi-au fost livrate materialele timp de vreo 4 luni si nu ceea ce am avut in contract. In loc de 3 baterii solare mi s-au adus 3 baterii auto, in loc de invertor de 1800w mi s-a adus un invertor de 1500w folosit, in loc de generator de curent diesel cu automatizare mi s-a adus generator benzina simplu. Montajul s-a facut cu un stabilizator de 40A care dupa 2 zile de functionare a luat foc si era sa-mi arda toata cabana,lucru care s-a repetat de 3 ori cu acelasi tip de stabilizator.Consumatorii erau legati direct de pe baterie si nu din stabilizator poate asta era gresit din ce am vazut eu pe internet.Dupa toate astea am fost lasat balta si nu mi se mai raspunde la telefon si nu mai folosesc panourile pe care de altfel le-am folosit doar cateva zile.Nu am vrut sa intervin ca sa nu pierd garantia care este de altfel de 2 ani.M-am decis sa actionez singur si va intreb ce tip de stabilizator trebuie sa cumpar ca sa pot sa folosesc panourile si sa nu mai am probleme si binenteles si ce tip de baterie sau baterii imi trebuie ca sa fac functionala treaba? Repet am 10 panouri de 100 W.

    • lucas

      Reply Reply 09/03/2014

      Dacă aveți factura de achiziție a instalației v-aş recomanda să nu interveniți în niciun fel în instalația primită și să actionati pentru recuperarea banilor cu ajutorul Protecției Consumatorului.Dacă nu doriți așa, depinde de ce consumatori aveți și cât timp se va folosi pe timpul nopții.Este posibil ca invertorul de tensiune să nu functioneze cum trebuie sau bateriile să se descarce rapid și stabilizatorul să încerce să mențină tensiunea…sunt multe de luat in calcul.Dar puteți incerca să eliminați stabilizatorul din instalație și vedeti așa ce randament aveți.Cred că la ceea ce vreti sa alimentați nu e nevoie de stabilizator.Oricum vă stau la dispoziție cu o adresă de e-mail unde îmi puteți detalia ce baterii aveți, de câți aperi, cel mai mare consumator câți wati are, câți wati aveți în total de alimentat și noaptea.Cu stimă!

  • Costea

    Reply Reply 10/03/2014

    Acolo cred ca are un racitor de lapte de 2 kw care merge vara 9 ore/zi. Daca e asa, instalatia nu este suficienta.

    • lucas

      Reply Reply 10/03/2014

      Daca e atat de „gurmand” in electricitate atunci trebuie dublata toata instalatia.Ramane de vazut cand revine cu un comentariu.

  • George

    Reply Reply 21/03/2014

    Care este diferenta dintre celulele fotovoltaice cu 2 bare interconectare sau cu 3.

    • lucas

      Reply Reply 21/03/2014

      Diferența dintre cele 2 tipuri de celule fotovoltaice este că fotocelula cu 2 bare de interconectare este de putere mai mică decât cea cu 3 bare.

    • Andras

      Reply Reply 21/07/2014

      Nu este nici o alta diferenta decat daca este precizata in datele de catalog. In mod normal, din punct de vedere electric, puterea este aceeasi.

  • Pricop Marius Flaviu

    Reply Reply 05/05/2014

    Am si eu o mica intrebare ca imi sucesc capul pe net si nu gasesc nimica.Daca un panou de 250w. Panoul produce 250 w pe zi sau 250 w pe ora. Astept un raspunsul. Va multumesc mult.

    • lucas

      Reply Reply 06/05/2014

      Acel panou produce 250 W pe oră în condiții optime, adică să fie senin și panoul sa fie îndreptat cu fața perpendicular pe soare

      • Pricop Marius Flaviu

        Reply Reply 07/05/2014

        Va multumesc pt raspuns 😀

        • lucas

          Reply Reply 07/05/2014

          Pentru puțin

      • betamax

        Reply Reply 24/05/2014

        Ce intreaba el si ce raspunzi tu. Puterea (exprimata in W) e una, energia (exprimata in J, Ws, kWh, etc.) e alta.
        Pentru cei care au baut cerneala la scoala, precizez ca
        E= P*t
        E = energia
        P= puterea
        t= timpul

        Panoul respectiv furnizeaza 250W in fiecare secunda.

        • lucas

          Reply Reply 29/05/2014

          Corect ;)! M-am luat cu consumul și iaca ce a ieșit…

    • Andras

      Reply Reply 21/07/2014

      Un panou de 250 watt produce ideal 250watt pe ora, iar pe zi, depinde cata lumina da Domnul.

  • ciprian

    Reply Reply 29/05/2014

    am nevoie de o instalatie fotovoltaica pentru un consum de 5kw pe zi. la ce pret se ridica?

    • lucas

      Reply Reply 29/05/2014

      Depinde dacă se folosește curent și pe timpul nopții, pentru ce fel de consumatori(becuri, resouri, frigidere etc.) pentru a ști dacă e necesar un invertor de tensiune cu sinus pur sau modificat…Deci trebuie mai multe detalii.Depinde și de instalația în sine, dacă vreți să o faceți singur sau să o cumpărați de la o firmă specializată care se ocupă cu așa ceva.

  • ciprian

    Reply Reply 29/05/2014

    instalatia o sa foloseasca la o gospodarie de 5 persoane unde cel mai mare consumator este o pompa cu hidrofor. in rest 6 becuri,2 tv,si 2 calculatoare,1 frigider,….. cam ce se gaseste in casa la orice familie. daca se poate un pret de cumparare cu montaj in regie proprie.

  • kosty

    Reply Reply 01/06/2014

    Frigiderele noi merg alimentate la invertoare fara sinus pur?
    Am alimentat o lada cu releu termic si de pornire electromec. si mi-a ars tiristorii la invertorul de 1000w. I-am inlocuit si-l folosesc pe o plasma,care funct. bine,partea de alimentare,,sfiriind ” putin din cauza undei.Durerea mea la sistemul meu de 150w/h este alimentarea frigiderului sau a unei lazi. Ce sfaturi imi dati?

    • Andras

      Reply Reply 21/07/2014

      Din pacate:
      -cu 2 panouri de 150 de watt nu tai consumul de curent de la electrica mai de loc.
      -panourile solare facute ”de mana” nu au durata de viata prea mare.
      -kitul de 1kw nu va produce niciodata 1Kw in conditii reale (el va produce 1kw doar in conditii standard -1000w/m2, 25’C).
      -pentru puteri/tensiuni mari, aceste panouri vor fi un constant pericol .
      -pretul unui panou de ~230watt a ajuns circa 100 euro.

      • DUMITRESCU ION

        Reply Reply 31/01/2016

        Buna seara. Va rog ft. mult, daca sunteti amabil, sa-mi spuneti si mie cum?/ce?/care este parerea dv. vis a vis de faptul ca doresc sa infiintez o fabrica de confectionarea panourilor fotovoltaice, cu montaj si intretinere(reparatii/service) ? Va rog mult. Multumesc anticipat

  • Adrian Andronache

    Reply Reply 05/06/2014

    Betamax, nici tu n-ai zis-o corect. Panoul va livra 250W putere, si respectiv 250Wh/h energie… .;)

  • Adrian Andronache

    Reply Reply 05/06/2014

    250Wh energie in fiecare ora de soare perpendicular…

  • Micu Maricica

    Reply Reply 14/07/2014

    In cat timp ajunge comanda?

  • sorin

    Reply Reply 26/09/2014

    sunt racordat la reteaua de elctricitate si am un consum mediu de 6 kw pe zi. ma intereseaza un sistem cred ca de 1 kw ar fi suficient. cat ar costa un astfel de sistem(materialele necesare)? daca putem comunica pe email (sorin76ecs@yahoo.com)v-as fi recunoscator. va multumesc.

    • cora florian

      Reply Reply 27/10/2014

      d-le lucas puteti sa-mi lasati aici un nr de telefon? am si eu o problema si poate ma puteti ajuta d-vstra. o casa de 3 camere si 2 persoane ce instalatie de panouri imi trebuie si cum la achizitionez? si un pret daca se poate la toata instalatia eventual cu tot cu montaj. astept poate ma ajutati, va rog frumos. multumesc din suflet. cu respect florian cora.

  • alin

    Reply Reply 28/11/2014

    salut ….la toti de pe aceasta pagina …..am si eu o intrebare daca imi puteti da un raspun concret si sigur cati volti am nevoie la un frigider un bec si o plasma si sa zicem o combina audio …cam cati volti as avea nevoie si cam cat mar costa si de unde as putea gasi sau comanda..va multumesc

    • lucas

      Reply Reply 21/12/2014

      Salut.Cred ca ai vrut sa intrebi cati Watt ai nevoie pentru consumatorii tai.Este simplu;te uiti pe etichetele aparatelor tale care vrei sa le atasezi la instalatia de panouri solare,aduni cati wati are fiecare si rezultatul care iti iese este necesarul de wati de care ai tu nevoie.ATENTIE insa ca frigiderul,pe eticheta lui,scrie doar consumul lui,dar trebuie tinut cont ca atunci cand porneste motorul lui cere un curent de pana la 10 ori mai mare decat ce e scris,pentru cateva secunde.Deci daca pa eticheta lui scrie 120 Watt atunci vei avea nevoie de un invertor de tensiune(cu sinus pur) care suporta,pentru cateva secunde 1200 watt.
      Cat pentru costuri depinde foarte mult de ceea ce vrei sa faci.Daca cumperi panourile gata facute ori vrei sa le faci singur,daca vrei sa apelezi la o firma care iti face tot montajul de la A la Z,si bineinteles ca ai si avantajul garantiei care sigur ti-o va acorda….
      Succes si te mai asteptam daca mai ai alte nelamuriri!

  • Ionut

    Reply Reply 16/12/2014

    Buna seara
    Va scriu in speranza ca-mi puteti oferi raspuns la aceasta intrebare:
    merita efortul financiar sa achizitionez din comert un kit fotovoltaic de 1 kw(2400euro) pentru consumul minim pentru o familie de 4 persoane si o suprafaza de 100mp?
    Va SALUT.

    • lucas

      Reply Reply 21/12/2014

      Salut.Un kit fotovoltaic de 1 Kw la pretul acesta este foarte avantajos,dar intrearea este;ce inseamna „un consum minim”?Ce consumatori aveti in casa?Imi puteti spune ce invertor de tensiune vine inclus in acel chit si ce fel de baterii si cate?Pentru ca 1Kw de panouri solare este suficient pentru a incarca,in conditii bune,un banc de cateva baterii cu capacitate mare si astfel aveti o autonomie pe timp de noapte mai buna sau/si,cu un invertor de tensiune de putere mare,puteti alimenta toti consumatorii din casa.
      Reveniti va rog cu detalii despre ceea ce contine kit-ul,si va spun exact ce si cat puteti alimenta la el.
      Cu stima!

  • sergiu lucian

    Reply Reply 20/12/2014

    lucas da si mie te rog un e mail al tau sau un numar de contact.am 26 de ani doar ce m am casatorit ,ne am facut casa noua cu banii de la nunta ,si am vrea sa reducem costurile la energie:( poate poti sa ne ajuti.am face o investie cu banutii ramasi stiind ca nu vom mai suferi pe 15 cand vine factura la curent

  • sebi

    Reply Reply 25/02/2015

    A calculat cineva ce suprafata acopera celulele? :)))

    15 mp / 15 mp do the math minim asta fara spatiul dintre ele.

    • lucas

      Reply Reply 25/02/2015

      Salut. Nu cred că ai înțeles cum trebuie articolul. Nu este vorba de 1000 de celule fotovoltaice ci de 1000 de watti. Deci sunt cam 260 de celule în acel chit din care poți face 7 panouri.
      Dacă un panou are în jur de 2 mp atunci cât ocupă 7 panouri? Do the math 😉

  • x86

    Reply Reply 01/03/2015

    Nu va mai certați pe wați, este un hobby costisitor însa nu va aduce beneficii pe termen scurt, iar pe termen lung bani aruncați pe baterii! Si alte piese auxiliare
    Câteva dezavantaje la energia solara!

    – Preț instalație scumpa
    – Putere mica
    – Baterii care pe fiecare an trebuiesc schimbate mai ales dacă aveți instalația de 1k-2kw, crapa/scurt-circuit/explodează
    – După ce risipiți o mica avere pe ideea „GREEN POWER”, va puteți inconștientul la alte probleme de stress, dacă se strica/ dacă rămân fără curent/ doamne ce fac maine daca nu iese soarele??/ Mai ploua mult mai am 15A in baterii:))Iar nu mai intru pe facebook etc, plus de asta veți deveni obsesiv sa consumați cat mai puțin? Pai ce viata mai e aia, doamne singurulul lucru care il uresc sunt baterile , nu le pot face bune frate după atâtea miliarde bagati in cercetare. – zic eu poate e un caz închis ptr ei

    – Cine are beneficiti?

    Pai furnizorul de echipamente desigur
    tehnicianul/electricianul
    proprietarul sistemului asta dacă mai trăiește 20ani sa vadă cat a investit și cat a ieși, bine nu se pune la socoteala electrocutarea din neatenție pe la invertor:)))

    In loc sa cautati energia in sus mai bine v-ati uita in jos

    Energia Geotermala
    – e permanenta 24/7 aveti apa calda/curent electric
    – tot green power e ca nu consumati nimic , doar captati energia din nucleul pamantului fie noi ( in viitor) fie da pe afara pe la vrun vulcan ceva etc, deci tot se consuma.

    Asa ca baieti la sapat nu la pus panorii:LOOL

    Pamflet by x86

    • lucas

      Reply Reply 01/03/2015

      WOWW….se pare ca ai avut ceva probleme cu asemenea instalatii de o spui atat de argumentat. Dar de ce sa gandim despre instalatiile solare ca pe o pierdere de timp si de bani? Care crezi ca va fi viitorul energetic al omenirii? Oare nu acesta este si telul omenirii,sa reducem cat mai mult consumul?Este adevarat ca, cu tehnologia actuala avem foarte putin randament dar totusi se fac cercetari si sunt o gramada de inventii in domeniu, ca cel de aici sau cel de aici care capteaza lumina chiar si din casa.
      Cat despre partea de stocare si aici putem gasi inlocuitori,nu doar clasicele baterii. O solutie ar fi stocarea curentului in capacitori(condesatori) de mare putere,care sunt cu mult mai fiabili decat bateriile.
      Deci metode de a capta energia solara sunt,nu doar cele conventionale. Trebuie doar sa le corelam cu nevoile noastre.
      Cat despre problemele pe care le ai, ma face sa cred ca instalatia ta nu este corect echilibrata. O baterie trebuie sa tina cativa ani nu doar un an.ori ai curent prea mare de incarcare,ori loadul este prea brusc in anumite momente la invertor.

    • raul alexandru

      Reply Reply 16/05/2015

      sincer nu am auzit pe nimeni sa se planga de aceste sisteme…are dreptate Lucas,ceva ai gresit la panourile tale….o baterie are multe cicluri de descarcare si incarcare si dureaza minim 5 ani(acu depinde daca tu nu le-ai mai verificat deloc,posibil ca intr-un an sa se strice…)

  • doru

    Reply Reply 18/03/2015

    As dori sa stiu in cazul in care as dori sa incep oafacere cu panouri solare sa vind curent care sunt criteriile si care ar fi investitia.Multumesc.

  • raul alexandru

    Reply Reply 16/05/2015

    Buna…Bun articolul pentru cei care vor sa economiseasca(eu sunt unul),vreau sa-mi montez pe acoperis panouri si soarele bate pana pe la ore 14 cel tarziu dupa aceea umbra…..Daca nu bate soarele pe ele mai produc energie????Am calculat toti consumatori si imi trebuie aproximativ 7 kw pe zi pentru o casa de 100 mp si 215 kw pe luna(cred)…..si nu stiu de cate panouri am nevoie????Ince ceva care nu inteleg:
    Care este diferenta dintre o celula pilicristalina si una monocristalina???…ca una scoate 4 w si una 4.5 w de 156×156??…
    Am gasit pe acest sait ceva http://customer.lpelectric.ro/doc/Solar_pack_ver1.pdf,dar tot nu sunt asa de lamurit…..
    Orice idee sau ajutor este binevenit….

    Cu respect…la revedere

  • liviu

    Reply Reply 09/06/2015

    Buna ziua!Folosesc o combinata 3 panouri plus o eoliana toate confectionate de mine.Pe camp am conditii ideale.Problema cea mai dura au fost bateriile.De vreo 2ani cu mare greutate,am facut rost de 2 baterii Edison(Ni-Fe)care foloseste in loc de acid, hidroxid de potasiu.Sunt mari,foarte grele,nepoluante(hidroxidul de potasiu este un bun angrasamant agricol)Am citit de curand pe net despre o alta baterie nichel-fier-fosfati.Corect ar fi ca an comert sa fie aduse si astfel de bijuterii,nu sa ne chinuim cu tot felul de baterii cu acid,cu gel,cadmiu-nichel,etc.poluante cu nr.mic de ancarcari-descarcari si foarte pretentioase la ancarcare si scurt circuit.La panouri am folosit policristaline.Au randament mai mic an schimb suporta mai bine caldura,vara.(notita tehnica) Cu respect!

  • Lucian

    Reply Reply 24/07/2015

    Se pot construi acesti acumulatori,au o durata de viata de 30 ani.Pe you tube am vazut un filmulet cum se faceau din lana metalica.

  • liviu

    Reply Reply 07/08/2015

    Este adevarat,se pot construi astfel de baterii dar pretul produsului obtinut este triplu de cel al fabricii.Numai oxidul de potasiu,hidroxidul de potasiu,plasa metalica sau lana metalica din care se confectioneaza saculetii,amestecul din saculeti cu grafit,tabla perforata din fier(borna minus)etc,o antreaga tehnologie care cu misloacele de care dispun plus parte financiara ma depaseste.Devine un teren minat.Am vazut pe net baterii Ni-Fe-fosfati(K)820A la 1900 dolari,second-hand.Sunt si chinezesti,destul de acceptabile.O data cu aparitia autobuzelor electrice,care folosesc astfel de baterii(Serbia,America si altii)s-ar putea sa fie o speranta.

  • Claudiu

    Reply Reply 08/10/2015

    As vrea sa va prezint necesarul de produse pentru incapsularea celulelor fotovoltaice.
    1. folie spate Tedlar dielectric –
    http://www.aliexpress.com/item/Manufacturer-sale-1m-x-15m-Tedlar-backsheet-TPE-for-solar-panel/536210733.html?spm=2114.01020208.3.2.3G1vnC&ws_ab_test=201556_3,201527_2_71_72_73_74_75,201560_1
    2. folie EVA de incapsulare. Aceasta nu este cea pe care o gasiti prin supermarket.Este cea folosita de producatorii de panouri solare.
    http://www.aliexpress.com/item/540mm-width-Solar-EVA-film-for-solar-panel-encapsulation-CE-and-TUV-certificate-Top-quality-PROMOTION/32409181001.html?spm=2114.01020208.3.1.26riOw&ws_ab_test=201556_3,201527_2_71_72_73_74_75,201560_1

    Cele 2 produse sunt folosite de catre fabricanti de panouri solare. Este destul de ieftina. In linkuri este prezentata doar la suluri de multi metri patrati.

  • Leyla

    Reply Reply 20/10/2015

    Noi am avut montat la casa

    – un panou solar fotovoltaic 235W
    – controller
    – 2 X acumulatori = 310 A
    – invertor 650W (asta l-am acaumulat mai tarziu si e nou in cutie.)

    L-am folosit o luna.

    Am plecat din tara si am dori sa-l vindem la jumatae de pret. Kitul se afla in zona Beiusului.

    Mai avem si un kit mic cumparat de pe amazon, care te invata cum sa construiesti un panou fotovoltaic mic.

    Daca cineve e interesat poate sa mearga la fata locului si sa vada despre ce este vorba.

    La pret ne intelegem…Am vrea sa le vindem cuiva care vrea sa inceapa sa aiba curent off grid si vrea sa invete cum…

    Sau asteptam propuneri…

  • liviu

    Reply Reply 22/10/2015

    Aveti perfecta dreptate @Claudiu,dar folia Eva si tedlar dielectric plus celelalte pentru un singur panou,depasesc costul unuia nou.La panourile mele am folosit sticla securizata(5mm) plus o sare anticondens si de aproape 4 ani n-au aparut probleme.Problema cea mai mare sunt acumulatorii,pentru mine.Nu vreau sa mai repet ce am mentionat despre acumulatori la un comentariu anterior(9-06-2015).Am vazut pe net loturi de baterii(Ni-Fe fosfati,Li-Io fosfati)nepoluante,curenti mari ,aproape nr.nelimitat de ancarcari descarcari,garantate minim 30 ani(cele chinezesti).Pretul…… .Leul a ajuns cat roata carului…..si de unde „mister $ ” Cu respect !

  • popovici

    Reply Reply 24/10/2015

    D-na Leyla, acest sistem duce 3 sau 4 calorifere iarna? Sau ce poti face cu energia produsa de acestea in uz casnic?
    P.S. ma pot lamuri, daca vor si alti cunoscatori 😉
    Va multumesc!

  • Pop

    Reply Reply 09/11/2015

    Am o problema la un panou salar cand i unbra incarca si cand i soare puternic se opreste ma poate ajuta cineva?

    • lucas

      Reply Reply 10/11/2015

      Salut. Spune cateva detalii despre panou, regulatorul de incarcare,baterie… ca altfel nu putem decat sa presupunem. Poate bateria este incarcata in acel moment si nu mai primeste curent ori regulatorul de incarcare este defect sau rau configurat, setat, dioda de pe panou poate face si ea figuri, panoul in sine sa aiba o celula defecta…Poti incerca sa verifici una cate una.

      Succes.

  • Feli

    Reply Reply 02/01/2016

    Salut vreau sa spun ca ceea ce faci este de admirat si este un foarte mare ajutor pentru noi,am urmarit toate filmultele tale,deoarece vreau sa fac si eu un sistem de panouri pentru uzul personal al casei si mai am cate ce de invatat,o sa revin cu alte intrebari in functie de nelamuriri
    Cu stima,numai de bine

  • Franck

    Reply Reply 18/01/2016

    Salut as dori sa stiu si eu cate panouri mi-ar trebui sau ce alte lucruri ca sa alimentez un acvariu cu energie solara.

  • DFC

    Reply Reply 28/01/2016

    Sal la toata lumea…am si eu o intrebare…pot pune in functiune o centrala electrica???…imi cer scuze dar nu ma pricep…

    • lucas

      Reply Reply 28/01/2016

      Salut. Bine înțeles că poți face asta. Totul depinde de cât curent va avea nevoie acea centrală. În funcție de asta poți face un calcul de câte panouri solare ai tu nevoie.
      Din câte știu eu,o centrală de încălzire electrică este un foarte mare consumator de curent și deci nu va renta bpdv al numarului mare de panouri necesare și al acumulatorilor necesari.

  • Wacykiewcz Mihai

    Reply Reply 29/01/2016

    Pentru ca o mare problema este defectarea destul de frecventa a bateriilor, am conceput un montaj care monitorizeaza tensiunea bancurilor, de acumulatori si avertizeaza abaterile de la tensiunea standard, pe baza acestei observati utilizatorul poate depista cu un volmetru care baterie a intrat in regim de defectare. Prin eliminarea si inlocuirea respectivei bateri din lot nu se mai strica restul de bateri in cascada.
    Pentru detali si situatii concrete ne puteti contacta la wacymihai@yahoo.com

  • yo8sfl

    Reply Reply 31/01/2016

    Buna!.,Am un panou Auxin solaris,Pmax-230w,Voc-37,32V,Ipm7,55A..,as vrea sa mai ,,leg,,si o eoliana-12V.,ce Regulator de tensiune sau ce fel de instalatie as putea adapta,la ce pret si de unde?!.,Va multumesc anticipat.

  • daniel

    Reply Reply 20/02/2016

    salutare
    as vrea sa stiu si eu ce se intampla cu energia produsa de solare si neconsumata de mine? la ce pret o cumpara uzina electrica?

    • lucas

      Reply Reply 20/02/2016

      Salut.
      Intră pe site-ul distribuitorului tău de energie electrică și caută detalii legate de cumpararea de energie electrică de la particulari. O să găsești cu siguranță și prețurile cât și cerințele lor.
      Numai bine!

  • ioan

    Reply Reply 09/03/2016

    dle. Lucas. am nevoie de un sistem care sa duca cateva (max. zece) becuri de 3w si sa incarc telefonul (chear si la 12v). ce ar trebui sa contina si de unde as putea sa-l achizitionez? m-as bucura daca mi l-ati putea furniza chear Dvs. va multumesc

  • BOGDAN

    Reply Reply 21/03/2016

    dle.LUCAS .as dori sa stiu si eu ce imi trebuie pt 1kw . cate panouri ,bateri,si ce amperaj trebuie sa fie regulatorul de incarcare . pt ca am o casa care nu e racordata la reteaua electrica. acolo stau doar vara [la gradina] si folosesc 1 bec 30w ,tv ,modem,si un mini frigider as dori sami dati un sfst cam ce sa cumpar montajul am sal fac eu sau sami dati o lista cu ce trbuie sa cumpar .va multumesc si multa bafta in cea ce faceti tinetio tot asa pt ca pe multa lume ai ajuta sfaturile tale.

    • lucas

      Reply Reply 21/03/2016

      Buna. Dacă vrei să știi câte panouri îți trebuie, depinde foarte mult de puterea lor. În comerț găsești panouri de 250 watt, deci cu 4 panouri ai deja 1 kilowatt.
      Pentru ce consum ai, poți folosi doar jumătate din panouri.
      Pentru restul componentelor depinde și câti bani vrei sa investesti și dacă vrei să mai maresti numărul consumatorilor cu timpul.

  • dudu

    Reply Reply 04/04/2016

    daca ma poate ajuta cineva,la o baterie de 200w se pot monta doua panouri de 100w ?in paralel?cu doua regulatoare?cum? (pentru o rulota).multumesc.

    • lucas

      Reply Reply 04/04/2016

      Poți monta cele două panouri cu un singur regulator de încărcare fără nici o problemă. Bateria este de 200 amperi poate, nu wati.

  • Lazariu Victoria

    Reply Reply 12/04/2016

    Buna seara,doresc sa ma informez de variantele cele mai bune,deoarece ma intereseaza solutiile ” solare/fotovoltaice”.Cu multumiri,Victoria.

  • Lazariu Victoria

    Reply Reply 12/04/2016

    Nu pot face un comentariu elaborat deoarece nu stapinesc domeniul.Va rog sa-mi dati informatii despre procurarea unei eoliene de 5 kw hibrid cu fotovoltaice.Multumesc.

  • Corina Bors

    Reply Reply 21/04/2016

    Buna, sunt cointeresata de aceste panouri. Si imi doresc si eu sa le instalez pentru casa mea.
    Iucas, te rog frumos daca poti da-mi email tau.

  • Iulian

    Reply Reply 26/04/2016

    Mai ieftin de atat nu cred ca se poate un pachet complet: http://olx.ro/oferta/oferta-pachet-on-grid-complet-1kw-panou-solar-invertor-dumploader-ID5hgni.html

    Nu zic ca nu este interesant sa construim panouri fotovoltaice din celule, dar mai bine mergem pe ceva complet/testat.

    • lucas

      Reply Reply 26/04/2016

      Sunt de acord ca este ieftin, dar este și utilizat acel chit. Si în anunț nu se specifică că nu are un grup de baterii deci se poate utiliza doar pe timpul zilei.
      La conexiuni iar este greșit ce spune. Acele două cabluri subtiri de 2×2,5… chiar sunt subtiri si se vor încălzi garantat plus că se va pierde din putere.
      Fiți atenți la descrierile anunțurilor.

  • Catalin

    Reply Reply 18/06/2016

    Buna ziua, ma intereseaza un sistem solar pentru un consum de 5kw/zi care ar fi pretul estimat? La cati bani sa ma astept. Multumesc.

  • costel .m

    Reply Reply 15/07/2016

    buna ziua. ma intereseaza un chit Fotovoltaic de 3 sau 5 kw ce pret ajunge si ce costuri ma ajunge pana la montat in retea nu cu bateri. multumesc

  • Vladu Gheorghe

    Reply Reply 26/10/2016

    Cine poate sa importe celule fotovoltaice la un raport pret/calitate bun pentru a forma panouri 1000w sa ma contacteze pentru o idee de afacere in domeniul irigatiilor la fermierii particulari in lemicultura sau alte domenii agricole vegetale.Succesul este garantat.

  • decebal

    Reply Reply 28/11/2016

    Salut.
    Am vazut calculele facute de tine acolo sus si nu m-am putut abtine sa nu scriu si eu cateva randuri(sper sa nu te superi).
    Ca sa nu par picat din pom, vreau sa spun ca am facut si eu panouri de diverse puteri, le-am testat in fel si chip,cu tot felul de celule. Rezultatele sunt, pe moment , spectaculoase. In timp insa, apar o gramada de probleme care nu pot fi rezolvate(la nivel de ..lucru manual).
    Cele mai bune rezultate se obtin doar cu celule groase(cele mai ieftine si mai subtiri se crapa intr-un an-doi).Per ansamblu insa, un sistem complet facut”de mana” e mai mult o jucarie daca ne gandim ca un asemenea sistem va trebui sa reziste macar vreo 10 ani( ca sa scoti banii investiti in el).
    Acum am urmatoarea configuratie, (complet autonoma,are deja 3 ani) formata din 2*16 panouri(de 225watt fiecare-policristaline jinko solar) montate serie/paralel, care livreaza o tensiune de max. 396v/15A, baterii caranda 28 bucati/38ah ,(+ regulator,invertor 300v…400v/220v alternativ, sistem de comanda digital- facute de mine).Desi poate parea mult, sistemul nu asigura autonomia casei 100% ! In special in lunile Noiembrie-Februarie.
    Deci un generator cu motorina mai bazaie din cand in cand iarna.
    Acum, revenind, 2 panouri sunt aproape insignifiante daca tinem cont de faptul ca energia produsa se limiteaza mult din urmatoarele motive:
    -un panou nu va livra decat foarte rar puterea inscrisa pe (o mentiune clara e scrisa chiar pe el, STC. Adica standard condition(1000w/m2,25 grade).Asta se poate intampla atunci cand panoul e perpendicular pe soare, fara nori cer senin,etc..
    -in timpul conversiei din cc in ac se pierde energie.
    -transportul energiei de la panouri la invertor se face cu inevitabile pierderi…

    As mai putea adauga faptul ca pretul unui panou policristalin pentru on-grid e muult mai mic decat celelalte(de aceea am si ales asa pentru sistemul meu).Deci nu mai merita varianta construiri’de mana’.
    Din graficul termic al celulei solare rezulta ca 0.5v/celula nu e o alegere buna(de aceea se ia in calcul o valoare de app. 0,4…0.45v).

Leave A Response

* Denotes Required Field